martes, 31 de diciembre de 2013

29- Creences potenciadores

El coaching actua a partir de les creences potenciadoresque són les que el professorat hauria d’inculcar al seu alumnat. Les que comentem a continuació estan recollides en el llibre

Coaching per a docents (Bou, 2009).

• Si vols comprendre, actua.
Tant per al docent com per a l’alumnat, és bàsic posar-se en acció davant l’aprenentatge. Una primera comprensió intel·lectual és bona, però sense una acció posterior es queda en res.

Per exemple, en una conversa amb un alumne, aquest explica el seu horari d’estudi
a casa. Demostra que ho té clar i que el vol seguir. Després d’uns dies, quan se li torna
a preguntar si l’està seguint, veurem si ha actuat o no. En cas que no ho hagi fet,
s’haurà quedat únicament en la idea, no ha passat a l’acció i no ha posat en marxa
la creença potenciadora. Caldrà donar-li eines per tal que s’adoni de la importància
de posar-se en marxa. Potser necessita un seguiment amb més presència, potser
ho ha de practicar a l’aula...

• No hi ha fracàs, només aprenentatge.
El fracàs només és un judici sobre els resultats a curt termini. Que no s’hagi arribat a
l’objectiu només significa que encara no s’ha assolit. L’objectiu encara és important;
poder transmetre’l als alumnes i que se’l creguin, que vegin que es tracta d’una cursa
de fons és un motiu molt potent per continuar treballant per aconseguir-lo.



• Tenim tots els recursos que necessitem, o els podem crear.
No hi ha persones sense recursos, però potser hi ha ritmes diferents...
• Tot comportament té un propòsit.
Les accions que la persona fa no són aleatòries, amb elles es tracta d’aconseguir alguna cosa. Aquesta creença, si la teniu, us pot ajudar a entendre alguns comportaments i actituds que a priori semblem incomprensibles dels nens i/o adolescents.Saber mirar més enllà i descobrir què s’amaga darrere la conducta que en un principiés disfuncional.

• Tenir alguna opció és millor que no tenir-ne cap.
Si proporcionem al nostre alumnat una opció millor d’acord amb les seves creences i valors, segur que l’accepta.
• Ho estàs fent de la millor manera possible, però pots superar-te.
Aquesta és una creença bàsica per a tot el que volem millorar amb positivitat.
• Les relacions són més que la suma de les parts.
Aquesta creença ens anima a confi ar en el treball en grup, en la feina cooperativa.
El treball en grup és una riquesa, un valor afegit.
• Els alumnes tenen totes les respostes. El docent té totes les preguntes.


Aquesta és una bona manera d’enfocar les tutories individuals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario