martes, 31 de diciembre de 2013

14- Habilitats del docent-coach

Si ens situem en el context estricte del coaching, durant la sessió, un coach ha d’estar
capacitat per:
• Percebre les necessitats del client sense interpretar.
• Respondre a les seves demandes i expectatives respectant els temes i seguint el seu
ritme.
• Ser clar, concís i senzill en les seves comunicacions. Per tant, és molt important que utilitzi
un estil de llenguatge proper al client. Cal saber callar i esperar que el client respongui
a les seves pròpies demandes.
• Assegurar-se que el client entengui el missatge que li transmet el coach. La comunicació,
o més ben dit, una bona comunicació coach-coachee és fonamental.
• Estar amb el client acompanyant-lo, animant-lo...
• Ser col·laborador amb el client. Un coach està al servei del client.
• Ser assertiu, dir les coses amb claredat i respecte cap al client. Encara que la veritat a vegades
sigui dolorosa, un coach ha de trobar la forma de dir-la. L’assertivitat és una actitud que ajuda a obtenir bons resultats en el procés.

Bona part de les característiques de l’estil coaching descrites es poden traslladar al món educatiu. Si en lloc de “client o coachee” diem “alumne o company de claustre”, veurem que aquest estil d’enfocar una classe o una conversa s’adequa perfectament al que podem fer dins l’aula.

Per dur-ho a la pràctica, seria bo utilitzar algunes habilitats de relació i comunicació que
exposarem a continuació. De ben segur que algunes ja les esteu treballant en el vostre dia
a dia, però us convidem a veure el nostre punt de vista sobre elles.Per dur-ho a la pràctica, seria bo utilitzar algunes habilitats de relació i comunicació que exposarem a continuació. De ben segur que algunes ja les esteu treballant en el vostre dia a dia, però us convidem a veure el nostre punt de vista sobre elles.



No hay comentarios:

Publicar un comentario