martes, 31 de diciembre de 2013

33- L'estil de professor ideal

El professor democràtic:

• Afavoreix les discussions, no és directiu en els continguts, però sí en els procediments.
• La responsabilitat és compartida, tendeix a fer intervenir tothom i que es reparteixin les funcions.
• Mostra respecte envers l’alumnat.
• Té la mirada posada en el desenvolupament integral de l’alumne.
• Fomenta l’autoavaluació individual i grupal.
• Confia en l’alumne i li permet participar.
• És coherent.

El professor JEMA
El mot JEMA conté les inicials de la frase “Jo Educo a través d’una Matèria als Alumnes”.
Aquí s’inclouen els factors bàsics que ha d’atendre el docent quan gestiona la classe:

• JOel professor reflexiona sobre els factors personals propis que afecten la manera de conduir la classe, com ara la seva personalitat, la seva salut física i mental, el seu estil emocional, o els seu grau d’implicació. La finalitat és canalitzar tot això en benefici propi i de l’alumnat.

• EDUCO: el docent prepara els ingredients didàctics que permetin aconseguir millors resultats acadèmics i socioemocionals amb els seus alumnes. Ha de barrejar variables motivacionals, d’atenció, i d’actituds, a més d’assumir com a part de les seves funcions docents la d’educar.

• MATÈRIA: el docent domina els coneixements de la seva àrea. En aquest àmbit de competències professionals, el professor acostuma a estar suficientment format.

• ALUMNE: el docent adapta el seu enfocament didàctic a les característiques de l’alumnat. Cada alumne és únic i diferent, amb una combinació única de capacitats, expectatives i interessos que el professor ha de conèixer i desenvolupar.



Una gestió eficaç de la classe passa necessàriament per l’estil JEMA i les característiques del professor democràtic. Aquests estils poden donar resposta als desafiaments que actualment planteja l’educació i estan totalment lligats a la metodologia coaching, on l’alumne és el centre i el docent ha de tenir una sèrie d’habilitats.

No hay comentarios:

Publicar un comentario