martes, 31 de diciembre de 2013

6- Què necessita un bon coach


Per fer coaching s’ha d’estar atent a l’altre i això implica:

• Calibrar l’altre. Això signifi ca anar un pas més enllà de simplement veure’l; ens referim
l’observació conscient, aquella que permet veure-hi una mica més enllà i descobrir

què és el que realment necessita l’altre (aquest és un concepte desenvolupat per la Programació Neurolingüística, PNL).

• Escoltar. L’escolta entesa com a escolta activa o escolta conscient, on desapareix el
judici a l’altre, permetent que la intuïció pugui actuar; d’aquesta manera es porta a
terme una escolta centrada en les seves necessitats de l’altre.

Com a docents-coachs, cal que treballem i practiquem tres grans atributs (O’Connor i
Lages, 2005):

• Habilitat: capacitat d’actuació, de canviar les coses, de donar resposta a les necessitats
de l’altre. Saber fer.

• Coneixement: aprendre més, tenir més coneixements, inquietuds, curiositat per ampliar
els punts de vistaConèixer.

• Esdevenir un exemple: proporcionar un model a la gent del nostre entorn d’influència,
convertir-nos de mica en mica en la persona que volem ser, ser conseqüents amb els vostres
valors, ser coherents però al mateix temps atents amb l’entorn on ens movem. Ser
exemple.



No hay comentarios:

Publicar un comentario